Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

Tartalomjegyzék

1. Az ÁSZF hatálya

2. Rendelési folyamat, szerződékötés

3. Csomagküldési díjak

4. Fizetési módok

5. Elállás

6. Kellékszavatosság , termékszavatosság

7. Adatkezelés

8. A felelőség korlátozás

9.  A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai

10. Panaszkezelés, jogorvoslat, felügyeleti szervek

11. Üzemeltető adatai

1. Az ÁSZF hatálya

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni az Adora fehérnemű webáruháznak (továbbiakban Eladó), figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal. A feltételeket Magyarország törvényei szabályozzák.

Az Adora webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk! 


2. Rendelési folyamat, szerződékötés


Regisztráció:

Vásárlás kizárólag felhasználói regisztrációval lehetséges. A regisztráció előnye, hogy amennyiben legközelebb is szeretne tőlünk rendelni, adatait nem szükséges újonnan megadni, több szállítási/számlázási címet is felvehet, valamint rendelési folyamatát is nyomon követheti. A regisztráció nem vesz igénybe 1 percnél több időt. Ügyeljen az adatok pontos megadására, hogy a kiszállítás zökkenőmentesen történhessen. 

A megrendelés folyamata: 

Áruházunk felépítése kényelmes és gyors tájékozódási lehetőséget biztosít a vásárlók számára. A menüpontok segítségével könnyedén navigálhat az áruházban. 

Az áruházban található termékek között a "Kategóriák" menüpont segítségével böngészhet. Ha egy kategóriába belép, akkor ott megtekintheti a termékek rövid leírását, árát, egyéb választható tulajdonságait, stb... A megrendelem nyomógombra kattintva a terméket a kosárba helyezheti. A kosár tartalmát az oldal jobb felső sarkában lévő "Kosár" ablakban is ellenőrizheti. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. Ha a megrendelés mellett dönt kattintson a "Kosárba" gombra. 

Megrendelés előtt Önnek be kell lépnie a rendszerbe. Ezt csak akkor tudja megtenni, ha regisztrálja magát. A regisztrációt a "Vásárlói fiók" menüpont alatt találja a láblécben alul. Itt a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatokat kell megadnia. A regisztrációt az e-mail cím azonosítja, azaz minden e-mail címet csak egyszer lehet regisztrálni. A regisztráció semmilyen kötelezettséggel nem jár! Ha Ön regisztrált vásárló, de elfelejtette jelszavát, használja a jelszó emlékeztetőt amit szintén a "Vásárlói fiók" menüpontban talál. Ha itt megadja a regisztrált e-mail címét akkor a jelszavát e-mailben elküldjük Önnek. 
Ha a kosár ablakban a ”Megrendelés” gombra klikkel és be van lépve, akkor eljut a Szállítási, majd a Fizetési mód kiválasztása oldalra, ahol ki tudja választani a fizetési, és a szállítási módot. A következő oldalon a ”Elküldöm” nyomógombra kattintva véglegesíteni a rendelést. A megrendelés elküldésével Önnek fizetési kötelezettsége keletkezik! Amennyiben megrendelése közben hibát észlel, melyet javítani szeretne a „vissza” gombbal léphet vissza lépésenként a megrendelési folyamatban. 

Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

A Vásárló által elküldött ajánlat megérkezését aZ Eladó késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a Vásárló részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt termékek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. 

Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg   az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt. 

Ez a visszaigazoló email kizárólag arról tájékoztatja a Vevőt, hogy a megrendelése megérkezett. Az automatikus e-mail még nem tekinthető szerződéskötésnek, a felek közötti szerződés csak az áru megvásárlásával, kifizetésével jön létre. 

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

Ez a visszaigazoló email kizárólag arról tájékoztatja a Vevőt, hogy a megrendelése megérkezett. Az automatikus e-mail még nem tekinthető szerződéskötésnek, a A Felek közötti szerződés az áru megvásárlása során a számla kiállításával jön létre.

Minimum rendelési összeg bruttó 3000Ft.

A megrendelésének állapotát a megrendelés lezárásáig figyelemmel kísérheti a lábléc/ "Vásárlói fiók" Rendeléseim menüpont segítségével. Itt megtalálhatja az összes eddigi megrendelését is, amit az áruházban elküldött. Minden megrendelés egy egyedi megrendelés számmal azonosítható. 



Rendelés és az áru átvétele, a számla kiállítása


Készletünk folyamatosan változik, ezért előfordulhat, hogy a weboldalon még szereplő termék már nincs készleten és megrendelését nem, vagy csak részben tudjuk teljesíteni. Az "Akciós vagy Leárazott" termékek között vannak kifutó készletes termékek is, ezekből nem tudjuk garantálni, hogy minden feltüntetett méret és szín elérhető.

Természetesen ilyenkor e-mailben értesítjük Önt és egyeztetjük módosított rendelését, az esetlegesen előre kifizetett összeget visszatérítjük. Az ebből adódó mindennemű kártérítést elutasítjuk.

Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. 

A megrendelt termék ára, és az egyéb kondíciók a megrendelés időpontjában leadottak szerint érvényesek, a rendelésről a vásárló visszaigazoló e-mail üzenetet kap. A számla kiállítása is a rendeléskor leadott feltételek és a visszaigazoló e-mail-ben szereplő árak szerint történik.

A vásárlási feltételek (ÁSZF) elfogadásával Ön beleegyezését adja az általunk kiállított elektronikus számla elfogadására, melyet a Billingo számlázó rendszerén keresztül állítunk ki ls küldönkmeg. Az elektronikus számlát PDF formátumban, e-mail-en küldjük meg.


Az áru átvételekor a Vásárló köteles az általa megrendelt árut ellenőrizni.  Amennyiben a Termékről felbontás során a kézbesítést végző személy jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a Termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleges sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk! 

A rendelés leadásával Ön vállalja, hogy megtéríti az Eladó részére azokat a szállítási / kezelési többletköltségeket, amelyek annak következtében álltak elő, hogy, nem vette át vagy nem fogadta el a szállítást a kölcsönösen megállapított szállítási feltételek szerint. Az át nem vet csomagok szállítási költségét a Vásárlónak kiszámlázzuk. Amennyiben Ön nem veszi át a csomagot, a legközelebbi rendelését már csak előre utalásos fizetési mód esetén tudjuk teljesíteni. Teljesítettlen fizetések behajtása a Billingo számlázó rendszerén és annak követeléskezelő partnercégén keresztül törnénik.

3. Csomagküldési díjak

Az áru átvételének lehetőségei:

Felhívjuk figyelmét, hogy a megjelenített termékek kizárólag on-line, házhoz szállítással a Csomagpiac illetve az MPL szállítók választásával, vagy személyes átvétellel Foxpost pontok illetve a Magyar Posta Csomagautomaták , Posta pontok, posták (választási modul fejlesztés alatt) egyikében rendelhetőek meg. 

Kiszállítás Magyarország területére:

1. Házhozszállítás futárszolgálattal ennek díja: 

Csomagpiac szállító

1990 Ft Ft-ig  Barionon keresztüli előre fizetés esetén

2080 Ft Utánvétes fizetés esetén

25.000 Ft feletti rendelés esetén ingyenes bizonyos szállítók esetében

2. MPL futárszolgálat

1990 Ft - Barionon keresztüli előre fizetés esetén

A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. 

Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket utánvétellel, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak!

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben nem veszi át (átvételt megtagadja, illetve nem tudja kifizetni) az utánvétellel megrendelt csomagot, a következő alkalommal, akár későbbi rendelésnél, csak előre utalás esetén küldjük ki a megrendelését.

2. Személyes áruátvétel a Foxpost csomagautomatáknál, illetve a Magyar Posta Csomagautomaták , Posta pontok, postákban. Ennek díja 


990  Ft- 1590-ig Barionon keresztüli előre fizetés esetén


A szállítási határidő raktáron lévő termékek esetén 3-9 munkanap. Amennyiben a terméket meg kell rendelnünk a szállítási határidő 3-4 hét is lehet, ebben az esetben e-mail üzenetben tájékoztatjuk a Vásárlót a várható szállítási időről.

Számos termék beszerezhetősége beszállítóinkon múlik, így azok újbóli elérhetőségét garantálni nem tudjuk.

A fizetendő végösszeg a a „Megrendelés visszaigazolása” üzenet alapján minden költséget tartalmaz. 

Magyarországon kívüli szállítást csak előre utalás esetén tudunk vállalni, a kiszállítás díjáról kérjünk külön érdeklődni.

4. Fizetési módok

Az áruházban lehetőség van

1. Utánvétellel fizetni a csomag érkezésekor a futárnál, vagy a kiválasztott átvételi pontokon.

Az Utánvét kezelési költsége 290 Ft

2. Előre utalással a banki fiókon keresztül, vagy pedig bankkártyával a Barion rendszerén keresztül.

Az átutaláshoz szükséges adatok.
Kedvezményezett bankja: OTP bank
Kedvezményezett neve: Cibarius Kft
Kedvezményezett számlaszáma:11742173 20164090 00000000

Barion elektronikus fizetéseket lebonyolító szolgáltatás, amivel kényelmesen és biztonságosan tud bankkártyával, vagy előre feltöltött egyenleggel fizetni online áruházunkban.
A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló e-pénz kibocsátó, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

Mit kell tudni a Barion rendszerén keresztül történő fizetésről?

A bankkártyás fizetéshez nem kötelező a regisztráció, elég megadni bankkártya számát, a lejárati dátumot és a hátoldalon található CVC kódot, valamint egy működő e-mail címet.

Ha azonban regisztrál, soha többé nem kell begépelned a kártyaadataid egyetlen Barion elfogadóhelyen sem, a fizetéshez elég az e-mailcímed és jelszavad. Ez nem csak kényelmes, de a biztonságodat is növeli!

Fizetéshez használható:
Mastercard vagy Maestro bankkártya
Visa vagy Electron bankkártyat
Amex bankkártya

ELSŐ A BIZTONSÁG
A Barion szervereit a Norton/Symantec/Verisign 256 bites SSL titkosítása védi. Fizetés előtt mindig ellenőrizd, hogy valóban a Barion biztonságos szerverén adod meg a fizetéshez szükséges bankkártya adatokat vagy jelszót. A böngésződ zöld színnel jelzi, ha a fizetés biztonságos, és a fizetőoldal tulajdonosát Barion Payment Inc [HU] néven azonosítja. 
A Barion rendelkezik a bankkártya társaságok által megkövetelt PCI DSS tanúsítvánnyal, így jogosult bankkártya adatokat kezelni. A Barion szerverek biztonságát a Magyar Nemzeti Bank előírása szerint alakították ki.

50.000 Ft-os rendelési érték felett csak a bankkártyás vagy az előre utalásos fizetési mód lehetséges.

Vásárlási  kuponok

A vásárlási kupon egy, az adora.hu által elektronikus úton kiállított kuponkód, amely kizárólag az adora.hu weboldalon használható fel. A vásárlási utalvány kiállítása és átadása részére elektronikus formában történik.

A kupon felhasználásával a vásárló az adott kupon által meghatározott kedvezményben részesül, figyelembe véve a kampány alatt meghatározott feltételeket és korlátozásokat. A kupon érvényességének kezdete a Vásárló részére megküldés időpontja.

A vásárlási utalvány csak egy vásárláshoz használható fel, még abban az esetben is, ha az utalvány értéke nem kerül teljes összegben felhasználásra, mivel a kuponkód érvényessége az első felhasználás pillanatában megszűnik.

A vásárlási utalványok nem igényelhetőek termék vagy készpénz formájában.

A vásárlási utalvány felhasználásához a kódot a kosárban, a termék alatt található “Amennyiben van kuponod írd be” mezőben kell megadnia. Ha a vásárlási kuponkód érvényes és helyesen lett megadva, akkor a rendelés újraszámolt végösszege fog megjelenni.

5. Elállás, csere

A Vásárló (amennyiben Fogyasztó) a szerződéstől 14 napon belül indokolás nélkül elállhat! 

A Vásárló ( Fogyasztó) a szerződéstől elállását minden esetben írásban teheti meg (postán, vagy e-mailben küldött levél útján).  Az írásos elállási nyilatkozat elküldésére az a termék átvételét követő 14 nap áll rendelkezésre. A Vásárló az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja. Az írásban történő elállás esetén az elállás határidőben érvényesnek tekintett, ha a fogyasztó a nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi. A Vásárló köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza küldeni az Eladó részére.

Az Eladó köteles a Vevő (Fogyasztó) által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az áru visszaszolgáltatását követő 14 napon belül visszatéríteni. A Vásárló viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket (Visszaszállítás költsége). A Vásárló ezenfelül egyéb költség nem terheli. Az Eladó azonban követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.

Elállási nyilatkozatminta letöltető innen.

 

Az elállás gyakorlásának menete:

Amennyiben élni szeretne elállási jogával, annak jelzését, a termék kézhezvételét követő 14 napon belül az általunk megadott elérhetőségek egyikén (postai cím, e-mail cím) írásban teheti meg, akár a mellékelt elállási nyilatkozatminta kitöltésével is. Postai úton történő jelzés esetén a postára adás időpontját vesszük figyelembe.

A következő lépésben a megrendelt terméket az eredeti címkés állapotban juttassa vissza 10 napos átvételi idővel a következő címre:

Cibarius Kft, 2030 Érd, Fügefa u 148.


A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek a Vásárlót(Fogyasztót) illetik. A portósan (utánvéttel) küldött csomagokat nem áll módunkban átvenni.

Kérjük, hogy a csomagot pontosan a fenti címre küldjék és ne postán maradóra, mert ezen csomagok átvételét nem tudjuk garantálni. A vissza küldésre szánt csomagok személyes átvételére a fenti címen nem tudunk lehetőséget biztosítani.

 A termék visszaérkezését követően 14 napon belül a Vásárló által igénybe vett fizetési módnak megfelelően juttatjuk vissza az összeget.

A visszaküldött áru nem lehet megrongált vagy használt, kivéve a termék jellegének, tulajdonságainak, működésének megállapításához szükséges használatot (pl. felpróbálás, a termék átnézése). Az ezt meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért, kárért és költségért – tehát amennyiben a visszaküldött áru megrongált vagy olyan használat nyomait fedezni fel rajta, mely az általános elvárhatóság határán túl van – a Vásárló felel. Ez az összeg a Vásárlónak visszajáró eladási árból levonható. Bővebben a 45/2014 Korm. rendelet 25§-ban található információ.


Mely termékeknél nem érvényesíthető az elállási jog? 

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

 
Csere:

A termékek cseréjére csak a szerződés kötéstől számított 14 napon belül van lehetőség a Vásárlók (Fogyasztók) részére. Ebben az esetben ezt a szándékát írásban vagy telefonon jelezze felénk és egyeztesse velünk, hogy a csere lehetséges-e.

Ezt követően az ügymenetre a "fehérnemű csere" menüpontban leírtak az irányadóak.

Cserére a Vásárlónak egy vásárlást követően 2 alkalommal biztosítunk lehetőséget. Ezt követően az elállási jogot gyakorolhatja.

A fentiekben foglalt a higiéniai termékekre vonatkozó szabályozások miatt bugyit, alsóneműt, (alsóval csomagolt szettet)  testharisnyát, harisnyát higiéniai okokból nem cserélünk.

 

6. Kellékszavatosság, termékszavatosság

szavatossági igény benyújtása akkor jogos, ha a fehérneműt az útmutatásoknak (bevarrt címke) megfelelően kezelték és rendeltetés-szerűen használták, ha Ön a weboldalon ismertetett vagy a kinyomtatott kezelési útmutatót betartja. 

Szavatossági igény benyújtásáról minden esetben jegyzőkönyvet állítunk ki, melynek tartalmaznia kell a vásárlással kapcsolatos adatokat, valamint a kifogás tényét, valamint, hogy kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt kíván érvényesíteni. (Bővebben a Panaszkezelés részben).

iA fehérneműt be kell vizsgáltatni, annak érdekében, bizonyított legyen, hogy a hiba a teljesítés után keletkezett, ugyanis ez a feltétele a szavatossági igény érvényesítésének.

Használatba vétel előtt a hibás, termékeket automatikusan 14 naptári napon belül cseréljük, vagy a vételárat visszatérítjük. 

Kezelési útmutató 

1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Vevő az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

A Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termék hibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Szavatossági igény benyújtásakor a Vevőnek igazolnia kell, hogy a terméket az Eladótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával).

Fogyasztói szerződés esetében ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru és a digitális elemeket tartalmazó áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

A Vásárló – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor fa szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vevő – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. 

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként a Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét a Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vevőnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.


7. Adatkezelés:

Az webáruház használata során az Eladó részére rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és nem adja ki további fél számára, kivéve abban az esetben amennyiben az Eladó alvállalkozója. (Pl: Futárszolgáltat, a megrendelés kézbesítéséhez). A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítése statisztikai célokból. (IP cím, látogatás időtartama, stb). 

Ezen adatokat a Eladó kizárólag jogilag hitelesen indokolt, és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére. Adatai törlését, módosítását bármikor kérheti írásban az info@adora.hu  e-mail címen. 

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyv, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014 (II.26.) kormányrendelet, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók.


A webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével a Vásárló elfogadja az Eladó általános szerződési feltételeit és adatkezelési elveit.

Bővebben: Adatkezelési tájékoztató

8. A felelősség korlátozása

Az Adora fehérneműweb áruházban való vásárlás feltételezi a Vásárló részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra.

Az Eladó semmilyen módon nem felelős az Interneten küldött és / vagy fogadott bármilyen adat elvesztéséért, Internet hálózatban bekövetkező bármely működési hiba, meghibásodás a vételi eszközökben, bármely szoftver nem megfelelő működése, bármely programhiba, technikai hiba bekövetkezéséért.


9. A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai

Az oldalon megjelenő árak Forintban értendőek az árak az Általános Forgalmi Adót (ÁFÁ-t) tartalmazzák.

A szerződéskötés nyelve minden esetben MAGYAR.

Felhívjuk figyelmüket hogy a termékoldalakon található termékleírások csak tájékoztató jellegűek, nem minden esetben tartalmaznak az adott termékről pontos információt, azonban törekszünk rá, hogy a képek és a leírások lehetőség szerint a valóságot tükrözzék. Javasoljuk, hogy vásárlás előtt telefonon vagy e-mail-en érdeklődjön a termék részletes tulajdonságairól és elérhetőségéről. 

A hivatalos termékleírásért kérjük, látogasson el a termék gyártójának weboldalára. Az oldalakon előforduló sajtóhibákért, elírásokért felelősséget nem vállalunk. 

Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészében. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor! A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összegküldőjének részére. 

Fenntartjuk továbbá a jogot, hogy az általunk üzemeltetett internetes áruházban szabadon megváltoztathassunk bármilyen árat, határidőt, vásárlási feltételt, illetve annak a jogát, hogy a webáruház működését időlegesen vagy tartósan szüneteltessük, illetve megszüntessük. Ez a változás azonban nem érintheti a már megrendelt, és a "raktáron" visszaigazolású, azaz, azonnali szállítású áruk árát, és ezek szállítási határidejét. Ha a megrendelt termék nincs raktáron, és azonnal nem beszerezhető,- ezt a rendelésről küldött "Új üzenet a rendeléssel kapcsolatban" című üzenetben jelezzük , az ilyen termékek szállítási határidőire, illetve ezen termékek árára garanciát nem tudunk vállalni, mert ez a beszállítóktól függ.

Az Eladó a termékek, és javak tulajdonjogát fenntartja a termékek és javak vételárának kiegyenlítéséig. A vételár illetve díj kiegyenlítésekor a tulajdonjog, ill. a jogosultság átszáll a vevőre.

A megrendelt termékről számla készül, melynek tárolása a hatályos jogszabályokban előírt módon és ideig tárolásra kerül. Az Eladó és a Vásárló között létrejött elektronikus szerződés nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így az nem kerül iktatásra és a későbbiekben papír alapon nem hozzáférhető. 

10. Panaszkezelés, jogorvoslat, felügyeleti szervek

A Vásárló az alábbi elérhetőségek bármelyikén jelentheti be kifogásait, panaszait:

postai úton:

Cibarius Kft, 2030 Érd, Fügefa u 148.

e-mailben: info@adora.hu

telefon: (+36-30) 224-3444

A Vásárló szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát. A szóbeli panaszt Eladó köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni. Eladó a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a jegyzőkönyvet a Vásárlónak legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt az Eladó harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját az Eladó indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  1. a Vásárló neve, lakcíme,
  2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. a Vásárló panaszának részletes leírása, a Vásárló által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. az Eladó nyilatkozata a Vásárló panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a Vásárló aláírása,
  6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

Eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a Vásárlót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Amennyiben az Eladó és a Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:


Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. A Vásárló jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a Vásárló lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

Bírósági eljárás. A Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

A Vásárló a jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a fogyasztó eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Online vitarendezési platform

A jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezéséhez az Európai Parlament és a Tanács 524/2013/EU 2013. 05. 21-én kelt rendelet 14.1 cikkének megfelelően tájékoztatjuk, hogy az online vásárolt termékkel kapcsolatban felmerült panasza esetén az Európai Bizottság által létrehozott platformon keresztül kezdeményezheti vitás ügyének bírósági úton kívüli rendezését. A platformot elérheti itt: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage Az online vitarendezési platformon az űrlap kitöltésével nyújthatja be panaszát. Az űrlaphoz célszerű csatolni minden dokumentumot, mely panaszát alátámasztja.



11. Üzemeltető adatai:

Az Adora webáruház fenntartójának neve (cégnév): Cibarius Kft. (Eladó) 

Adószáma: 22660956-2-13 

Cégjegyzék száma:13-09-149129 

Bejegyző cégbíróság: Pest Megyei Bíróság, mint Cégbíróság 

Székhelye: 2030 Érd, Fügefa u.148. 

Telefonszáma: 06-30-224-3444

e-mail: info@adora.hu

Tárhelyszolgáltató adatai:
Cég: PWS Online Kft.
Székhely: 9011 Győr, Szikes út 25. (nem ügyfélszolgálat)
Adószám: 27457993-2-08

Adatkezelés nyilvántartási szám: NAIH-66816/2013.

ÁSZF letölthető Innen